Mitt liv med ospecificerad autism

En blogg om ospecificerad autism och hur det är att leva med den.

Jag mår bättre och imorgon börjar skolan!

Kategori: Folkhögskola

Det har hänt en hel del sen sist jag skrev. 
För det första så mår jag mycket bättre och det är därför jag inte har skrivit något inlägg på länge. 
För det andra så börjar jag på folkhögskolan imorgon. 
 
Jag kom alltså in på folkhögskolan som jag sökte in till i november. Så nu ska jag läsa upp mina betyg från gymnasiet. Alla ämnen från gymnasiet. 
Jag är just nu supernervös inför imorgon. Kommer jag klara av att gå in eller kommer det att bli samma sak som när jag började gymnasiet? Då grät jag varje morgon när jag skulle gå ur bilen första veckan. Det var så jobbigt men min kusin pushade mig att gå in iallafall. Så tillslut klarade jag det. 
 
Jag hoppas och tror att det kommer att gå lättare nu. Det kändes superbra när jag var på studiebesök på folkhögskolan så jag ska försöka att hålla kvar vid den känslan imorgon när jag ska gå in på skolan. 
 
Hur det kommer att bli med boendestödet nu när jag börjar skolan vet jag inte riktigt. Men det löser sig nog på något sätt. Jag tror att nu när jag börjar skolan så kommer jag verkligen att behöva boendestödet så att inte mina rutiner hemma förstörs. 
 
Att börja skolan är nog lite för att överbevisa mig själv att jag faktiskt klarar av det. Jag vill på något sätt övertyga mig om att jag klarar av att gå upp i tid varje dag och utföra något av betydelse och sen komma hem och göra alla sysslor hemma. 
 
JAG SKA KLARA DET HÄR! 
 
Kommentera inlägget här: