Mitt liv med ospecificerad autism

En blogg om ospecificerad autism och hur det är att leva med den.

Hej då arbetsträning!

Kategori: Arbetsträning

Som ni kanske vet så har ju jag haft en depression som gjorde att jag inte klarade av att jobba. Depressionen har gått över och jag mår bra igen. När jag började må bättre så funderade jag på om det verkligen var så bra att arbetsträna på en krog/restaurang.
Det har tagit mycket på krafterna att vara där även om jag tyckt att det har varit riktigt kul! Att vara så social och vara i en miljö där det konstant är höga ljud är inte det optimala för mig om jag vill må bra. 
På mina 2.5 år som jag var där har jag haft 2 depressioner.
 
Jag funderade på om jag skulle ha arbetsträning någon annanstans. Jag kom att tänka på ett ställe och det var en skivbutik i Örebro. Jag tänkte att det nog skulle passa mig riktigt bra men sen kom jag på andra tankar...
Jag ville börja plugga på distans! Jag vill läsa upp mina betyg från gymnasiet. 
Jag tog upp det med min kontakt uppe på lasarettet och hon tyckte att det var en jättebra idé. Jag har nu letat fram mina betyg från gymnasiet så nu ska min kontakt ringa till folkhögskolan i Fellingsbro för att boka in ett möte. 
Jag har bara hört bra saker om folkhögskolan så jag längtar som bara den för att få börja plugga! Jag kan knappt vänta, hade helst önskat att jag kunde sitta här med mina böcker och plugga redan nu. 
 
De har speciella kurser för de som har funktionsnedsättningar, så som social fobi eller om man är rullstolsburen t.ex.
Jag tror verkligen att det här kommer att bli superbra! 
 
Kommentera inlägget här: