Mitt liv med ospecificerad autism

En blogg om ospecificerad autism och hur det är att leva med den.

Kaos i hjärnan!

Kategori: Kaos i hjärnan!

Har ni varit med om att det kan vara svårt att somna när hjärnan aldrig slutar tänka? Tankarna snurrar runt, runt och man önskar att man kunde stänga av så man kan somna. Nu kan man ju inte stänga av tankarna. Du kommer alltid att tänka på något.
 
Oftast tänker man nog på saker som oroar en, tankar som ger en ångest. Sådana tankar har inte jag, iallafall inte ofta. 
Tankar som snurrar i mitt huvud varje gång jag ska sova är mer saker jag nyligen varit med om, saker som ska hända eller saker som kan hända. Jag kan ligga och tänka på vissa personer som jag inte sett på länge och som jag saknar. 
 
Ibland är det bara konstiga saker som dyker upp i mina tankar. Jag kan inte ens komma ihåg nu vad det kan vara för de tankarna glömmer jag fort bort. 
Ofta undrar jag hur fan jag kunde komma att tänka på en sak. Då försöker jag tänka tillbaka vad jag har tänkt på innan som gjorde att jag kom in på just den här tanken. Det är liksom som att ena tanken leder till den andra och från den andra till den tredje och sen spårar det totalt! 
 
Ni som har facebook har säkert sett bilden där det står något i stil med att man ska försöka räkna får för att kunna somna. Men efter att ha räknat får en stund så kommer visan "old Mac Donald had a farm..." upp och sen ligger man och spelar upp låten "Heeey macarena.." i huvudet. Det är typ så det är för mig. 
 
Det finns en låt som Frank Zappa gjort och som kan beskriva rätt bra hur det känns i hjärnan. Inte bara när man ska sova utan också när det blir för mycket runtomkring en. Man ska helst dra upp volymen på låten och spela den i hörlurar. Jag slår vad om att inte många av er kommer att lyssna klart på låten! Låten är verkligen KAOS! Haha.
 
Här är länken till låten på spotify och den heter You never know who your friends are - Frank Zappa
Kommentera inlägget här: