Mitt liv med ospecificerad autism

En blogg om ospecificerad autism och hur det är att leva med den.

Höstmys

Kategori: Höstmys

Nu börjar det bli höst och det kan ju vara rätt så mysigt. Man kan tända massa ljus, krypa upp i soffan under en mysig filt, kanske dricka en kopp värmande thé och kolla på någon film eller serie. Sådant är riktigt mysigt!
 
Jag själv tänder gärna ljus och sätter mig i soffan och virkar och kollar på någon serie. Det blir inte att jag virkar lika mycket på sommaren för då har jag annat att göra plus att det blir så varmt att virka. Men nu har virkningen åkt fram igen. Ikväll gjorde jag klart en sjal som har legat i en låda sedan i våras tror jag. 
Funderar på om jag ska göra en halsduk eller en till sjal nu. Vi får se vad det blir. 
 
Men det här med hösten, det är inte bara mysigt med hösten. Jag tycker inte om när det blåser och börjar bli kallt. Det är bra så länge man kan vara inne men har man hund så måste man ju gå ut oavsett väder, fast man hellre skulle vilja sitta inne i värmen och mysa. Tror att fler håller med mig om det. 
På hösten (och vintern) är det många som blir deprimerad. Jag är en av de som brukar bli deprimerad på vinterhalvåret. Jag vet inte varför just jag blir deprimerad den tiden på året men det brukar jag bli. Jag hoppas bara att jag slipper det den här vintern för jag har redan varit deprimerad nu i sommar. Jag orkar liksom inte med det en gång till så tätt inpå. 
Jag får väl försöka att fokusera på virkningen så kanske jag slipper undan. 
 
Ha det bra i höstmörkret nu och mys ordenligt! 
Kommentera inlägget här: