Mitt liv med ospecificerad autism

En blogg om ospecificerad autism och hur det är att leva med den.

Classic car week

Kategori: Classic car week, Energi

I fredags fick jag följa med syrran och hennes kille till Rättvik på classic car week. Jag åkte med min lillasyster i hennes killes cheva silverado. Han tog vanliga bilen och husvagnen och åkte upp. 
 
Resan dit var riktigt rolig. Jag och syrran satt och lyssnade på musik och sjöng med. jag dansade lite också i bilen så syrran skrattade åt mig! Haha, som sagt riktigt kul redan på vägen upp. 
Jag var lite nervös för hur jag skulle klara av det med allt folk som rör sig på sådana bilträffar. 
Vi kom till campingen och fick stå på extraplatser. Det var en parkering bredvid en skola där de hade markerat rutor som man fick stå på. Det var kanske 10 husvagnar som fick plats där. Men man kunde inte sätta upp något förtält, dels på grund av att det var asfalt, dels på grund av att det var för trångt mellan husvagnarna. 
 
Vi kom iallafall dit och syrrans kille fick hjälp av två killar i husvagnen bredvid att få in husvagnen på rätt plats. Det kom fram en kvinna i 40-års åldern och började prata direkt. Hon hade åkt upp själv med husvagn och två kompisar skulle komma på söndagen (igår). Henne pratade vi med mycket och vi satt och drack lite med henne och lyssnade på musik. 
Vi träffade även två äldre karlar, den ena var norrman och den andre var svensk men hade bott i norge länge. Rätt trevliga de med. 
 
Senare på kvällen så åkte vi en stund på stan i Chevan. Det gick bra eftersom jag satt i bilen och slapp vara nära allt folk. 
Vid 22 åkte vi in på en annan camping och pratade med vänner till syrran och hennes kille. Sen åkte vi en vända på stan innan vi åkte tillbaka till husvagnen. Vi satte oss i ena sängen och åt lite chips och pratade innan vi skulle sova. Jag hade hållit mig vaken från kl 8 på morgonen till kl 24. Jag var så trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen när vi åkte sista vändan innan vi kom till husvagnen. Jag hade ju inte haft tid att sova något den dagen. Hade kunnat sova i bilen upp men hur kul är det när man får åka en så fin bil och poppa grym musik?! 
 
På lördagen sov vi ganska länge. Syrran väckte mig och hennes kille. Vi åt lite frukost och sen sov jag och hennes kille en stund till. Efter det gjorde vi oss i ordning och åkte en sväng på stan. Åkte sen till ett par kompisar till syrran och hennes kille på en annan camping. Vi satt där och pratade och drack lite  Spelade även kort. 
Det började spöregna och åska men sen kunde vi sätta oss i solen utanför husvagnen. Riktigt trevligt!
 
Vi skulle försöka äta något innan mina föräldrar kom och hämtade mig kl 21. Vi tänkte att vi hämtar mina grejer i husvagnen och åker och äter på stan. När jag hade packat in mina grejer i bilen och vi skulle åka igen så startar inte bilen. Den ville inte alls starta trots att de försökte få igång den. Så vi skulle få gå. Då kommer det ett gäng fulla karlar i en halvsunkig bil. Efter att ha pratat en stund med dem och med chauffören så skulle vi få åka med ner på stan. Vi klämde ihop oss och åkte. De spelade svinhög musik så det skar i mina öron. Efter att ha åkt en liten bit så kom vi överens om att vi skulle hoppa av och gå för det skulle gå fortare. Mamma och pappa var redan där och stod och väntade på oss. Jag frågade han som körde om vi kunde hoppa av och det gick bra. 
Jag hann inte mer än komma ur bilen innan jag fick hänga mig över räcket på bron, och ja nu förstår nog vad jag gjorde utan att jag säger det rätt ut. Jag tror att det blev en blandning av alla intryck, lite alkohol och en extra stark snusprilla. Haha, ja så kan det gå ibland. Var inte för full, det kan syrran intyga. 
 
Vi kom ner på stan där mamma och pappa väntade. Jag köpte en korv som jag kunde äta i bilen på väg hem. 
 
Jag har aldrig förut varit på något liknande. Det var en frän och riktigt rolig upplevelse. Synd bara att jag inte kunde stanna längre. Hade gärna varit kvar någon dag till. 
 
 
Kommentera inlägget här: